Als er al voertuiginformatie in de datalayer is afgeschoten op de pagina, hoeft deze niet opnieuw te worden geactiveerd. De datalayer moet worden geactiveerd wanneer een element op de detailpagina wordt geopend, zoals "alle specificaties," "alle opties," of "verder lezen."
Het activeren van de datalayer bij het openen van elementen zoals "alle specificaties," "alle opties," of "verder lezen" op een detailpagina biedt inzicht in welke aanvullende voertuiginformatie gebruikers belangrijk vinden. Door te meten wanneer en hoe vaak deze elementen worden geopend, kunnen we bepalen welke details de meeste interesse wekken. Dit helpt bij het optimaliseren van de presentatie van informatie en verbetert de relevantie en gebruiksvriendelijkheid van de detailpagina's.
Hieronder is de code te zien om de dataLayer toe te voegen aan de website. Deze code dien je onder de GTM-code in de <head> van de website te plaatsen
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
window.dataLayer.push({
event': 'interested_elements': {
interested_elements_id': '255812348',
interested_elements_type': 'all_specifications'
}
});
</script>
| Variabelen | Definitie | Type | Keuzemogelijkheden (i.v.t.) |
| interested_elements_id | Het unieke ID van het event wanneer het moment wordt vastgelegd. | String | |
| interested_elements_name | De naam van het type blok dat wordt geactiveerd. | String | all_specifications, all_options, read more |