Instellingen

Deze handleiding legt stap voor stap uit hoe je de instellingen van de Plan-IT werkplaatsplanner module in Mijn Datamotive kunt configureren. Deze instellingen bepalen de algemene functionaliteiten, zoals welke voertuiginformatie getoond wordt, marketingintegraties en onderhoudsvoorspellingen. Volg de onderstaande stappen om de planner naar wens in te stellen.


Stap 1: Inloggen op Mijn Datamotive

Stap 2: Werkplaatsplanner Instellingen


 

Let op: Het kan tot een minuut duren voordat wijzigingen in de instellingen van Plan-IT zichtbaar worden vanwege caching.

Algemeen

1. Thema Instellen

Het thema bepaalt de visuele uitstraling van de werkplaatsplanner. Kies een thema dat past bij je voorkeuren of bedrijfsidentiteit. Je kunt dit eenvoudig selecteren in het veld Thema.

2. Privacy Statement URL

Vul hier de URL in van je privacyverklaring. Deze link zal zichtbaar zijn voor klanten wanneer ze interactie hebben met de werkplaatsplanner. Dit kan bijvoorbeeld een PDF-bestand zijn met je privacybeleid.

3. Algemene Voorwaarden URL

Vul de URL van de algemene voorwaarden in die van toepassing zijn op afspraken en diensten in de werkplaatsplanner.

4. Website URL

Vul de URL in van je bedrijfswebsite. Deze wordt weergegeven aan de klanten wanneer ze via de planner een afspraak maken.

5. Voertuig Stap Type

Dit bepaalt welke velden zichtbaar zijn voor voertuiginformatie tijdens het plannen van afspraken. Je hebt drie opties om uit te kiezen:

Voertuig Stap Type Configureren
  1. Zoek naar het veld Voertuig stap type in de sectie Algemeen.
  2. Klik op het dropdownmenu en kies een van de volgende opties:
  3. Selecteer de optie die het beste past bij je workflow.
  4. Scroll naar beneden en klik op Bewaren om de wijzigingen op te slaan.

Open Onderhoud Categorieën

In deze sectie kun je de verschillende onderhoudscategorieën instellen die voor jouw werkplaats van toepassing zijn. Dit zorgt ervoor dat klanten tijdens het plannen van afspraken de juiste categorieën te zien krijgen. Voorbeelden van onderhoudscategorieën zijn:

Je kunt categorieën selecteren of toevoegen door in het veld Open onderhoud categorieën te klikken en de gewenste opties aan te vinken.


Marketing Instellingen

1. Soort Marketing Integratie

In dit gedeelte kun je de marketingtools selecteren die je aan de werkplaatsplanner wilt koppelen. Kies bijvoorbeeld voor Google Tag Manager (GTM) als je Google-analysetools wilt gebruiken, of kies HTML als je specifieke code wilt toevoegen.

2. Waarde Toevoegen

Na het selecteren van de marketingtool, vul je in het veld Waarde de bijbehorende code of tracking-ID in (bijvoorbeeld de GTM-ID voor Google Tag Manager).


Integraties

Onder Integraties kun je systemen koppelen aan de werkplaatsplanner, zoals bijvoorbeeld ROBNet voor leasegegevens of andere systemen die je werkplaatsplanner ondersteunen.

Integraties Configureren

  1. Selecteer de integraties die je wilt gebruiken door op de beschikbare integratie te klikken.
  2. Toegevoegde integraties worden weergegeven als blauwe tags. Om een integratie te verwijderen, klik je op het X-icoon naast de integratienaam.

Fleetsales Instellingen

Als je werkplaatsplanner specifiek is bedoeld voor Fleetsales, kun je dit hier configureren.

1. Fleetsales Planner Aan/Uit

2. Fleetsales Planner URL


Onderhoud Voorspelling Instellingen

In dit gedeelte kun je drempelwaarden instellen voor verschillende onderhoudstypes. Deze drempelwaarden bepalen wanneer een onderhoudsbeurt gepland moet worden. Je kunt per onderhoudstype ook een label voor de werkzaamheden toevoegen.

1. Drempelwaarde

2. Werkzaamheden Label


Hoofdmerken

In de sectie Hoofdmerken kun je de automerken instellen die vaak worden ingevoerd in de planner. Deze merken verschijnen als opties wanneer klanten hun voertuiginformatie invoeren, afhankelijk van de gekozen Voertuig Stap Type (zie eerdere stap).

Create your own Knowledge Base